בלוג לזכר נאור קאלו

בלוג לזכר נאור קאלו

ראיון עם אלמוג אלוני באתר חוף הכרמל


אני מעביר לבלוג של "הדייגים" את הראיון שהופיעה באתר הכדורגל של חוף הכרמל .



שלום אלמוג ותודה שמצאת זמן לתת לנו ראיון לאתר.11/2010
אלמוג=בכייף העונג כולו שלי.
שאלה=מה קרה בעין איילה בשבת?
אלמוג= לפני המשחק מול עין איילה כל ההתארגנות שלנו כקבוצה לא הייתה לטעמי, יצאנו באיחור, חלק מהשחקנים לא הביא את התלבושת הנכונה והיתה אווירה של טיול, אני לא ממהר לקרוא לזה זילזול אבל בהחלט היה באוויר תחושה שמקלים ראש במשחק, דיברתי על זה בתדריך, אבל כעובדה פתחנו את המשחק בצורה נוראית, ההגנה שלנו כולה תפסה יום גרוע כמו שלא ראיתי בכל 6 שנותיי כמאמן מעגן מיכאל, זה היה מביך ובהחלט לא נעים, כי לא כך ציפינו שהתפתח המשחק.. בסופו של דבר השחקנים הראו הרבה אופי ואמונה, נשארו הוגנים ומרוכזים ודבקו במטרה, לא נשברו ואני גאה בהם, נצטרך לתת את הדעת על החמישייה שחטפנו ויחד עם זה להבקיע ב16 דקות חמישה שערים זה לא דבר של מה בכך.
בשבת שעכו מביכה את מכבי ת"א, וסנדרלנד את צ'לסי, זה לא בושה לצאת בתיקו עם קבוצה כמו עין איילה שמגיע להם כל הכבוד, הם באמת קבוצה טובה, אני מופתע שהם במקום כל כך נמוך בליגה.

שאלה= אלמוג לאחר שנה של חופש מהליגה האזורית החלטת לחזור, זה היה חסר לך?
אלמוג= יצאתי לשנת חופש מתוך בחירה, הרגשתי שקצת איבדתי מהרעב והחשק אחרי חמש שנים, הייתי חייב את זה לעצמי, גם כשלא אימנתי, לרגע לא הפסקתי להתעניין בקבוצה ובליגה כולה, זה חלק ממני וזה בהחלט היה חסר לי, אני חייב לתת מפה מילה טובה לאלון אהרונסון שהוא איש יקר שמילא את התפקיד על הצד הטוב ביותר ובנאמנות מלאה לקבוצה ולסגל השחקנים.
שאלה= עונה שעברה מעגן מיכאל לא נראתה כמו שאנחנו רגילים לראות אותה,העונה הסיפור שונה,שתף אותנו בשינויים שעשית.
אלמוג= אני מעדיף לא לדבר הרבה על העונה שעברה מפני שכמעט ולא נכחתי במשחקים של מעגן מיכאל, אבל צריך לזכור  שאחרי חמש שנים שבהם אתה זוכה באליפות ולוקח פעמיים את גביע שווגר מאוד קשה לשמור על רעב.. צריך לייצר אותו מחדש, צריך לרענן, לכן אני חושב שלא קרה אסון אם לא לוקחים אליפות, אם הגענו למצב שאומרים שלא נראנו טוב לפני שנה ובכל זאת סיימנו מקום שלישי וזכינו בגביע שווגר המכובד, אז כנראה שמצבנו בכלל לא רע.
הבאנו העונה הרבה שחקנים צעירים ורעבים, בנינו שוב סגל ארוך שהוא מתכון בליגה הזו להצלחה, עמוס רם שהוא בורג חשוב בקבוצה חזר במשרה מלאה לקבוצה, יניב לוגסי שהוא כדורגלן בכל רמ"ח איבריו הצטרף ובשילוב עם הצעירים והשחקנים הקיימים יש לנו סגל מגובש שכולם חברים טובים ומפרגנים.אני מקווה שתוך חודשיים יחזרו אלינו גם יונתן לוי ורביב טורנטו ואז זה יהיה סגל מושלם מבחינתי.

שאלה= העונה תואר אחד כבר הלך לכם,נישאר גבע שווגר והליגה, מה תיהיה הרגשתך אם לא תצליח לזכות באחד התארים?
אלמוג= הליגה מתחזקת כל שנה ונכון שתואר אחד כבר הלך לנו, הגענו לגביע הליגה מאוד לא מוכנים, עם סגל קצר של מחליף אחד או שניים, אנחנו מכוונים היום לכדורגל טוב, לשמור על השיטה שלנו ואני מסתכל ממשחק למשחק, תארים הם חשובים אבל איך מישהו אמר: "על תארים מדברים במאי".

שאלה= במידה ומעגן מיכאל יסיימו את העונה ללא תואר, אתה תמשיך בעבודתך או שתנסה להתקדם כמו שכידוע הציעו לך לאחרונה ממועדון הכדורגל הפועל ת"א?
אלמוג= ההצעה שקיבלתי מהפועל ת"א היא להצטרף לצוות האימון של קבוצת נערים ג' של המועדון, מבחינתי זה חלום וזה פתח להגשמת חלומות גדולים יותר, מכיוון שההצעה הזו הגיעה באמצע השנה כשאני מחוייב כבר למקום עבודתי בקיבוץ זה לא ייצא לפועל השנה ואני מקווה שבשנה הבאה זה יהיה עדיין אופציה, לא לפי זכייה בתארים אני אחליט אם להמשיך לאמן במעגן מיכאל, אלא אך ורק לפי התשוקה שלי והאהבה שלי לקבוצה ולליגה האזורית.. תארים זה רק בונוס על עבודה קשה כל השנה.
 שאלה= אלמוג ידוע לכולנו שמעגן מיכאל היא קבוצה הוגנת שמקבלת המון כבוד מהיריבים, גם בגלל שמעגן כבר שנים הקבוצה המובילה באזור וגם בגלל היחס והאדיבות שאתם נותנים ליריבים שלכם בתור בני אדם. אבל מעבר לזה ישנה הרגשה אצל חלק משחקני הליגה שמעגן מיכאל מתנשאת מעל כולם ומרוחקת מהשאר, לדוגמא נבחרת חוף הכרמל שהוקמה לא מצליחה להביא שחקנים ממעגן ותמיד נענית בשלילה שמבקשים לזמן שחקן זה או אחר, אתה יכול לתת לי הסבר לזה?
אלמוג= אני חושב שלהגיד שמעגן מיכאל מתנשאת זה לא הוגן, יש פה שחקנים שמאוד מכבדים את שאר קבוצות הליגה ומאוד מאוד מעריכים את היריבים הספורטיביים שלהם. חשוב לזכור שאנחנו במעגן מיכאל משחקים פעמיים בשבוע בערבים במגרש שלנו עם התאורה ועוד משחק בשבת בליגה, זה יוצא שלוש פעמים בשבוע כדורגל ובהחלט לשחקנים נוח יותר לרכב דקה עם האופניים למגרש בקיבוץ מאשר להתחיל לנסוע לכל מיני מקומות.. מה גם שזה חבר'ה שחלקם חיילים וחלקם עובד מאוד קשה כל השבוע ולא קל לאסוף אותם לעוד פעילויות, אני לא באמת חושב שזה מגיע ממקום של התנשאות, אולי יותר ממקום של עצלנות.

שאלה= בעונה שעברה היה דיבור שנתי וקנין יעבור אליכם ולפי מיטב ידיעתי שחקני מעגן לא התלהבו מהרעיון. תסביר לי למה הקרירות הזאת או אולי יש סיבה אחרת ואני טועה?
אלמוג= זה לא בא מקרירות, אני חושב שאחד הדברים היפים במעגן מיכאל, זה שכל הקבוצה כולם הם תושבי מעגן מיכאל, אני לא בטוח שיש עוד קבוצה אחת כזאת בליגה שכל הקבוצה הם תושבי היישוב ולכן לא ממהרים לוותר על משהו שכל כך מייחד את הקבוצה, אולי בעתיד זה כן יסתדר, אני לא נועל את הדלתות לאף אחד, אבל כרגע זה משהו שמאפיין את הקבוצה, לגבי נתי וקנין, אני ארחיב עליו בהמשך.

שאלה= אלמוג אני באופן אישי מאוד מכבד את מעגן מיכאל ואת יריב שרון שמתרוצץ למען הקבוצה, מעגן מיכאל ידועה כבעלת קאדר רחב ובריא, תן לי את דעתך האישית לגבי הוספת שחקנים זרים לקבוצות וכמו שידוע לנו רוב הקבוצות עושות מאמצים גדולים כדי להקים סגל טוב.
אלמוג= אם הזכרת את יריב שרון, אז זה המקום לפרגן לו, איש משפחה בן 40+ שדואג לכל מה שצריך, רודף אחרי שחקנים, מארגן הסעות, דואג שיסמנו את הקווים ושיביאו את הבגדים הנכונים ויחד עם זה גם כובש כמה וכמה שערים חשובים, הוא נותן את כולו לניהול הקבוצה רק מתוך אהבתו הענקית לקבוצה בפרט ולכדורגל בכלל.. לגבי הזרים, אני לא פוסל צירוף שחקנים זרים לליגה, אבל זה חייב להיות מבוקר בעיניי, שני זרים בקבוצה זה מעל הראש לדעתי, המועצה שלנו מבורכת בשחקנים יוצאים מהכלל וצריך לתת להם להיות בקדמת הבמה, אני בעד זרים אבל לא לצאת מפרופורציות.



שאלה= אתה ידוע כאוהד שרוף של הפועל ת"א. אתה לפעמים מנסה ליישם שיטת משחק דומה או לחכות משהו מהפועל ת"א?

אלמוג= מחייך לפני תשובתו ועונה, אין שום דמיון בין הכדורגל שלנו לכדורגל בליגת העל, זה שני משחקים שונים אחד מהשני..
העיקר שהקבוצה של מעגן מיכאל לובשת את אותם הצבעים שהפועל ת"א לובשת ולשנינו יש את הסמל של הפועל- פטיש ומגל על הלב, יותר מזה אני לא מבקש.



שאלה= שאלה כמו בילדות? הפועל ת"א במשחק אליפות נגד מכבי חיפה בסוף העונה, במגביל מעגן מיכאל במשחק אליפות נגד החותרים, יש לך רק אפשרות אחת על איזה משחק אתה מוותר?

אלמוג= שמעון כל הכבוד, זו השאלה הכי קשה עד עכשיו, הלוואי שנגיע לזה, כשזה יקרה אני אבקש יפה ממך ומהנהלת הליגה להזיז את השעה על מנת שאני אוכל להיות בשני המשחקים.. אם ממש לא תהיה ברירה אני אחשוב מה לעשות ואני אשמור את התשובה לעצמי בכדי ששחקני מעגן מיכאל לא ייפגעו..


שאלה= לפי מה שראית עד היום מתחילת העונה בליגה, מי הקבוצות שלדעתך יתמודדו בצמרת עד סוף העונה?

אלמוג= כל הליגה באמת התחזקה פשוט כייף ומדהים לראות כמה קבוצות קשות יש בליגה, כל משחק מתחיל ב- 0-0 ואין לדעת איך הוא ייגמר, אבל אין ספק שהקבוצות הטובות ביותר לטעמי הן: החותרים עם הגנה מדהימה, יצחק עתלית עם התקפה מדהימה ובית חנניה שהם פשוט קבוצה טובה ומגובשת שמציגה משחק מאוד קבוצתי, את מ.ס כרמל לא יצא לי עוד לראות, אבל הבנתי שהם קבוצה מצויינת ורעבה. אני אשמח שמעגן מיכאל תמשיך להיות חלק מהצמרת הגבוהה עם הקבוצות המצויינות האלה.
שאלה= אם יוחלט במעגן מיכאל להכניס שחקן מחוץ לקיבוץ שכבר פעיל בליגה, באיזה שחקן היית בוחר?
אלמוג= כאן אני חוזר לשאלה שבע ולנושא נתי וקנין, נתי בעיניי הוא השחקן התקפה מספר אחד בליגה, חוויה לראות אותו משחק, פשוט כדורגלן יוצא מן הכלל, לא חושב שיש מאמן בליגה שלא היה רוצה לראות אותו אצלו בחוד ההתקפה, אני תמיד אומר לו שאם אני הייתי מאמן אותו, גם הייתי מרגיע אותו ואת הרעש שהוא מייצר על המגרש ואז התפוקה שלו הייתה גדלה פי כמה וכמה.. שחקן ענק.
שאלה= אתה מרוצה מההתנהלות של הליגה האזורית? ואם יש לך הערות אשמח אם תפרט.
אלמוג= אני מאוד אוהב את הליגה האזורית ומרגיש חלק בלתי נפרד ממנה, אני חושב שהעבודה של שמעון ושל רכזי הספורט במיר"ב היא עבודה יוצאת מן הכלל.. המסר שלי למנהלים, למאמנים ולשחקנים הוא שחייבים להיות יותר רגועים, לא יכול להיות שאנחנו מגיעים למצב שיש אלימות פיזית ומילולית בליגה שלנו וזה קורה יותר מידי, לפעמים בלהט המשחק זה יוצא משליטה, אבל כולנו אנשים בוגרים וגרים בשכנות אחד לשני, תפקידנו לעזור אחד לשני לשמור על רוח ספורטיבית זה יהיה הניצחון של כולנו,ההוכחה לזה שהכדורגל הוא גם בשביל לחבר בין אנשים היא החברות שלי ושל דודו מכבי, שהוא איש יקר וחבר אמיתי,
יש בינינו כל השנים יריבות ספורטיבית, גם מעגן מיכאל נגד עתלית, גם הפועל ת"א נגד חיפה, אבל שום דבר לא יפגע בחברות בינינו,
אני חושב שזה יותר חשוב מהכל, הרבה כבוד וחיבה בין כולם יביא את הליגה הזאת למקומות מדהימים.

שאלה= אם היה עולה רעיון לחלק את הליגה בסוף העונה לשתי ליגות, ליגה ראשונה וליגה שנייה, פשוט לחלק לפי הטבלה של סוף עונה, ה-7 מקומות הראשונים יהיו בליגה הראשונה ממקום שמונה עד 14 בליגה השנייה, כל ליגה יהיו 3 סיבובים ומהראשונה שתיים יורדות ומהשנייה שתיים עולות, תינתן פה אפשרות לחלשות להנות יותר ולנצח ולא רק לקבל בראש ובסוף הפרס הוא עליית ליגה בנוסף לפרס מסויים, פשוט להכניס אקשן ועניין. מה דעתך בנושא הזה?
אלמוג= אני הייתי משמר את הליגה כמו שהיא, אני חשוב שברובה היא די שווה בין הקבוצות, לא הייתי ממהר לפצל,
בעיניי עם העסק עובד טוב אז צריך לשמר אותו כמו שהוא.



שאלה= בעונה שעברה אמיר אלון היה מאמן נבחרת חוף הכרמל. העונה הוא עבר לטירת הכרמל, נכון לעכשיו שמעון רביבו ממלא את מקומו. מי אתה חושב שמגיע לו לקבל ולהיות המאמן של הנבחרת?

אלמוג= קודם כל אני מאחל לאמיר אלון שהוא איש כדורגל מקצוען בהצלחה בטירת הכרמל, אני חושב ששמעון יכול וצריך להמשיך לאמן את הנבחרת, הוא ראויי לייצג אותנו ואת חוף הכרמל, וזה מה שחשוב בעיניי להיות בן אדם ולהיות ייצוגי לאהוב ולחיות את הכדורגל, את כל זה יש לשמעון.
תודה רבה אלמוג, היה תענוג לראיין אותך ובהצלחה בהמשך.
אלמוג= המון תודה לך על כל מה שאתה עושה, יצרת פה משהו מדהים, האתר מוסיף צבע ועניין לליגה,
יישר כח ואל תיתן לאנשים שלא יודעים לפרגן לפגוע בך,
כל טוב לכולם, בכבוד והערכה.


אלוני
אלמוג- מרוכז לאורך כל המשחק.(צילום אבנר קאלו) 

יניר והילדים אצל פרננדז מאמן נבחרת ישראל

במסגרת בית הספר לכדורגל של מעגן מיכאל יניב לוגסי ויניר קאלו ליוו את "האפרוחים" אתמול לביקור אצל הנבחרת של ישראל בכדורגל למגרש בתל אביב. פירסום ראשון הופיע בעיתון ישראל היום. ( 16/11/2010).